2 Mayıs 2012 Çarşamba

Günlük Kiralık Ev


Günlük Kiralık Ev nedir?Günlerdir ne yapsam diye düşünüyorum. Onlarca makale okudum. Ne yapsam da tatilimi gerçek bir tatil olarak yaşasam dedim. 
Nerede o eski günler? Ailece amcamın evine gider, gündüz kuzenler ile gezer, akşamları oturur sohbet ederdik. Artık çocuklar var. O kadar rahat olamıyoruz. İstanbul'da otellerde kalmak hiç konforlu olmuyor bizim aile için. Otel odası soğukluğunu bilirsiniz. Koridorlarda yabancı insanlar falan. Rahatsız bir ortam benim için. Bir oda bir banyo... Mekân olarak rahatsızlık var zaten.
İnsan doğası kalıcı olmayı sever. Misafirliği değil ev sahibi olayı sever. Bizim toplumumuz ev sahibi olmayı sever misafir olayı değil. Misafirlikte hiç rahat edemez. Bir an önce eve dönmek ister. Uzun misafirlikler bir süre sonra rahatsızlık vermeye başalar. Tatil, tatil olmaktan çıkar bir eziyet haline gelir. Hiç kendi evinde kanepeye uzandığında ki rahatlığı otel odasında alabilir misin? Diyeceksin ki: Tatil zaten, hep dışarıdayım. Tatil de olsa ailenle aynı ortamda bulunuyorsun. Çocuklar nasıl rahat edecekler? Bir otel odası kaç kişi alabilir? Bunlar hep sorundur. 
Arkadaşlarım İstanbul gezilerinde günlük kiralık ev tutmuşlar. Apartmanın bütün daireleri güzelce en modern şekilde döşenmiş. İçerisi tertemiz. Mutfak, banyo, yatak odası, salon... Her yer o kadar lüks döşenmiş ki televizyonda gördüğümüz dizi, film setlerinde hissetmişler kendilerini. Firmanın personeli de çok güler yüzlüymüş. Fazla gürültü de yokmuş. Evlerde en fazla 4-5 kişi kalınmasına izin veriliyormuş. Fiyat olarak nasıl mıymış? Ekonomikmiş tabi ki. İstanbul Taksim'de en ucuz otel kişi başı 50€. (Tarlabaşı'nı bilirsiniz. Uyuşturucu, çeteler, organ mafyası... Ahlaksızlığı da açıkça yazmıyorum. Oralara yakın yerlerde 30€'ya da bulabilirsiniz. Fakat size kimse bunu tavsiye etmez.) Günlük kiralık evler ise 60-70 Euro’dan başlıyor. Manzaralı olanları ise biraz daha pahalıdır tabi ki. 
Güzel bir hesap yapalım şimdi. 4 kişilik bir aile olarak bir otele gittiniz. kişi başı 50€ ödediniz. Çocuklar için 30€ ödeseniz bile günlük kiralık ev her durumda daha ucuza gelir.
Ayrıca kendi mutfağında istediğiniz yemeği yapabiliyorsunuz. Başkalarının pişirdiği yiyemeyen insanlar var. Eğer siz de onlardansanız otel yemeklerini yemekte zorlanabilirsiniz. Basında çıkan haberleri duymuş olmalısınız. Otel yemeklerini ucuza getirmek için, yemeklerin içine burada bahsetmek istemediğim neler neler katıyorlar.
Tabi güzel bir restoranda yemek yemeyin demiyorum. Ama bir otelde ne kadar güvenli bir şekilde yemek yenilebilir ki? Bunu da göz önünde bulundurun. Benim için yemek çok önemli olduğundan buna özellikle dikkat ettim.
Sahibinden.com sitesinden biraz araştırma yapayım dedim. Demez olaydım. Sahibinden.com dolandırıcı kaynıyormuş da haberim yokmuş. Hangi ilana baktıysam hep çalıntı fotoğraflar, yeni üyelikler falan var . Birisini arıyorum. O ev dolu falan ev var diyor. Kimisinin ofisi yok. Kaçak çalışıyor. Kimisinin bir tane evi var. Amatör olarak bu işi yapıyor.
Zaten bahsettiğim arkadaşlar önce sahibinden.com'dan bir yer ayırtmışlar. Daha sonra nasıl olduysa tekrar aradıklarında numara kullanımda değilmiş. Allah'tan kapora göndermemişler. Yoksa çok fena dolandırılacakmışlar.
Arama yaptıklarında günlük kiralık ev konusunda epey firma olduğunu görmüşler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder